czwartek, 9 lipca 2009

Jak sobie dorobić przez Internet 1/3

Postanowiłem trochę pomóc ludziom, którzy uważają że zarabiają za mało bądź po prostu chcą dorobić. Dorabiać można na wiele sposobów np. dodatkowa praca na zlecenie lub o dzieło. Ja postaram się pokazać jak można zarobić w internecie.

Na początek trochę wiedzy:

Skrót (przykładowa wartość!) - wyjaśnienie (dopełnienie lub przykład)

PP - Program partnerski (sposób na współprace z różnymi sklepami, firmami itd. w internecie)
UV (liczba naturalna) - Unikalna wizyta (1uv - raz na 1 dzień można wejść na stronę z komputera)
PPC (wartość w groszach, centach itp.) - Zapłata przez klika (jeśli ktoś kliknie w reklamę masz pieniądze)
PPS(% lub kwota) - Zapłata za prowizję.


Sposobów na zarobek w internecie jest wiele. Przykładowe:

  1. umowa zlecenie, dzieło (np. wykonanie strony, grafiki, skryptu, szablonu; pozycjonowanie, itp.)

  2. pp to taka umowa miedzy serwisem, a partnerem. Partner zdobywa unikalny ruch (uv), klientów, użytkowników lub na co się umówią i za to otrzymuje pieniądze.

  3. hazard to wszelkie strony typu bookmacherski, kasyno, licytacje sms itp.

  4. sklep internetowy

  5. sprzedawanie dostęp do serwisu, pliku, obrazku czy filmu


Są jeszcze inne sposoby jak oglądanie reklam, wysyłanie maili, odbieranie maili itp. ale one nie są warte uwagi gdyż zarobki są znikome (np. 30zł miesięcznie).

ad. 1
ten sposób nie jest proty ale przynosi niezłe dochody i może stać się głównym sposobem na zarabianie. Jego minusem jest duża konkurencja oraz potrzeba bycia specjalistą pewnej dziedziny informatyki. Są jednak pewne zajęcie np. pisanie preselli gdzie wiedza nie jest potrzebna (wystarczy dowiedzieć się z google co to są preselle i poszukać ogłoszeń w internecie) a zarobek nie bez znaczenia. Jeśli szybko piszesz na klawiaturze i jesteś twórczy to będzie Ci się opłacało musisz tylko zwrócić uwagę na cenę za artykuł. Przykład 100 artykułów po 600 znaków za 50zł jest nieopłacalne. stawka za takie artykuły powinna być około 2,3 razy większa.

środa, 8 lipca 2009

Honda accord

Honda accord 2002 do 2008 czyli jak zmieniła się honda accord. Czemu piszę o hondzie? Bo miałem przyjemność siedzieć za kółkiem tego auta VII. Zacznę od wyglądu zewnętrznego, który jest ładny ale.. nie jakiś super. Auto przedstawia się dobrze bez żadnych mocno negatywnych czy pozytywnych reakcji. Wygląd zewnętrzny Przód ładny; tył trochę lepszy (przypomina trochę tył acury RSX). Z boku trochę gorzej wygląda jak by "się jej przytyło". Przejdźmy do wnętrza. Tu coś jest naprawdę ciekawie. Przed sobą widać bardzo dużo przycisków i wszystko w miarę pod ręką. Dla niskiej osoby to ogromna zaleta (dla porównania w Vw passacie miałem trochę daleko do przycisków i pokręteł). Kierownica naszpikowana elektroniką. Trochę to przeraża ale jednak do dobre rozwiązanie. Podłokietnik bardzo się przydaje. Pozycja za kierownicą mogła by być osadzona nieco wyżej. Wygodne auto i człowiek naprawdę fajnie się w nim czuje.

Co do danych technicznych to ciężko znaleźć wiarygodne źródło. Mogę tylko powiedzieć że każda honda accord wyposażona w silnik 2.0 VTEC osiągnie 217km/h a przyspieszenie od 0 do 100 w granicach 9s co jest kiepskim wynikiem. Na szczęście wyszły też wersje Type-S których przyspieszenie jest o ponad sekundę lepsze, a prędkość maksymalne 227km/h. Honda accord to bardziej limuzyna niż samochód wyścigowy wiec wyniki są usprawiedliwione. Na polskich drogach i tak nie wykorzystamy potencjału auta.

Za:
- dość przestronny samochód
- wygodny
- kompakt
- dobre osiągi jak na pojemność silnika.
- cena (jak na tą klasę przystępna)
- systemy bezpieczeństwa

Przeciw:
- nie jest to auto wyścigowe
- gabaryty (nie dla wszystkich minus)
- nie budzi emocji


Podsumowując jest to auto dla tych którzy cenią komfort i funkcjonalność samochodu. Auto nie powala osiągami, ale w zupełności wystarczy. Nie jest to jednak auto nudne (rodzinne) ma swój pazur. Czy kupić? Jak potrzebujesz luksusowego auta nie tylko do zwykłej jazdy to polecam! Moja ocena dla tego auta to 9/10!

wtorek, 7 lipca 2009

Audi R8

Audi R8 to auto jak najbardziej sportowe. Jest (według mnie) za prawdę piękne :P Pierwszy raz był pokazany prototyp w 2003 roku na targach we Frankfurcie. Dostępne od roku 2007 na europejskim rynku. Produkowane są 2 wersje z silnikiem v8 i v10;

Dane techniczne

silnik: v8/v10 FSI
pojemność: 4,2 ccm/5,2 ccm
Moc maksymalna: 420 KM(313 kW) przy 7800 obr/min / 525KM(386kW)
Maks. moment obrotowy: 430 Nm przy 5500 obr/min / 530 Nm przy 6,500 obr/min

Rozstaw osi: 2650 mm
Wymiary: 4431/1904/1249
Ciężar własny: 1560 kg
Podwozie: Hamulce przód/tył: tarcze wentylowane/tarcze wentylowane
Systemy: ABS i ASR

DCM:
Pojemność bagażnika: 100l
Pojemność zbiornika paliwa: 90l

Osiągi:
Przyśpieszenie 0-100km/h: 4,6 s / 0-100km/h: 3,9 0-200 8,1s
Prędkość maksymalna: ok. 300 km/h / ok 316km/h


Co do danych technicznych to są imponujące. To pierwsze tego typu audi tak sportowe. Główną zaletą tego auta jest jego przyczepność. Auto świetnie trzyma się drogi szczególnie przy ostrych zakrętach np. w górach. Cena to w zależności od kursu złotego 400 - 500 tyś zł. To stanowi barierę przez, którą przejdą jedynie najbogatsi. Żeby się zbytnio nie rozpisywać może odrazu przejdę do zalet i wad...

Za:
- osiągi (praktycznie każdy parametr)
- przyjemność z jazdy
- prestiż
- komfort
- dźwięk silnika
- ekonomiczny (jak na samochód sportowy w tej klasie około 15l w cyklu mieszanym)
- wygląd
- drugi co do najlepszych samochodów w swojej klasie

Przeciw:
- cena
- 2 osobówka :/
- nie nadaje się na zakupy itp czynności:P
- drogie wyposażenie dodatkowe
- tak naprawdę samochód tylko do szybkiego przemieszczania się

Kupić czy nie kupić? Osobiście gdybym miał pieniądze rozważył bym taką możliwość. Zależała by tylko od tego czy mam inny samochód np. rodzinny i czy miał bym dzieci. To auto ma "duszę". Jest naprawdę niesamowite. A tu zamieszczę filmik z youtuba w którym R8 z silnikiem v8 zajmuje 2 miejsce o włos przegrywając z nissanem GTR.

poniedziałek, 6 lipca 2009

A jak Audi

Zacznę może od niemieckiej marki samochodów AUDI. Dlaczego? bo ... jest znana, lubiana i w końcu na literę A. Nazwa pochodzi od założyciela przedsiębiorstwa, którego nazwisko Horchen znaczyło nasłuchiwać, a po przetłumaczeniu na łaciński wyszło audi. Przedsiębiorstwo należy do koncerny samochodowego Volkswagen. Firma produkuje aktualnie:
  • A3,A4,A5,A6,A8,
  • S3,S4,S5,S6,S8
  • Q5,Q7
  • RS4,RS6
  • R8
  • TT
  • oraz parę innych.
Do najciekawszych należą R8/RS8, S8, RS6,Q7; Są to auta albo sportowe albo luksusowe (czasami i jedne i drugie). Nie są to auta oszczędne bo nie takie jest ich zadanie. Ogólnie ludzie o audi mają dość dobre zdanie. Są to niezawodne (podobno) auta i komfortowe. Co do tej niezawodności to trzeba to traktować z przymrużeniem oka. Można powiedzieć, że klasyfikuje się dość wysoko. Z niezawodnością auta ściśle się wiąże jego wiek. Eksperci radzą że jeśli mamy kupować używane auto to najlepiej aby nie było starsze niż 5-6 lat bo w tedy auto nie jest tak zużyte i nie będzie wymagało zbyt częstych napraw (będzie się opłacać). Wszystko dobrze pięknie tylko nie każdego na to stać... Wracając do tematu. Audi zawdzięcza swój sukces przede wszystkim dzięki wypromowanej latami marce oraz utartej (przez wiele lat) opinii o niezawodnych niemieckich samochodach. Nachodzi pytanie. Czy opinie innych ludzi mogą być wiarygodne? Wiele razy się przekonałem że ludzie mówią jak wspaniałe samochody mają, a za moment już muszą coś w nich wymieniać. Pomogę w gdybaniu i sami zadecydujecie czy się opłaca.

Za:
- niezależne testy wskazują że audi to solidna marka
- wygląd (gust)
- auta dynamiczne i z dobrymi osiągami
- komfortowe auta
- wyposażenie
- brak problemu ze sprzedażą


Przeciw:
- cena
- koszty utrzymania (bardzo wysokie dla przeciętnego kowalskiego)
- auto mało ekonomiczne

Wyniki:(dla kogo audi Uwaga! Nie polecam aut audi powyżej 10 lat gdyż eksploatacja (w większości przypadków) może się okazać bardzo kosztowna!


Logo:
Znaczek audi to 4 przeplatające się pierścienie symbolizujące niegdyś firmy, które kiedyś połączyły siły aby utrzymać się na rynku.

Mój Pierwszy Post

Witajcie!

Oto mój pierwszy post na blogu. Mam na imię Rafał i pochodzę z Łodzi. Jestem 23 letnim (młodym) facetem, który chce robić to na co ma ochotę. Będę pisał o samochodach, ale nie takich przeciętnych typu "polonez" lecz skupie się na autach sportowych jak i luksusowych. Nie zabraknie również aut nowoczesnych (w tym elektrycznych) jak i aut różniących się znacznie od innych. Postaram się aby mój blog miał jakiś cel bo blogów bez celu jest wiele w internecie. Przy okazji oto kilka powodów dla których blogi są zakładane:

* moda (jest na topie)
* cele marketingowe (pozycjonowanie, zarabianie, itp)
* cele od górne (szef, dziewczyna lub ktoś zmusił ich do tego) "zaliczam się do tej grupy :P"
* chcą być kimś a nie mają pomysłu jak to zrobić
* bo chcą po prostu pisać i dzielić się doświadczeniem
* inne

Nie będę oceniał powodów dla których blogi istnieją. Powiem tylko że skoro istnieją to te powody były ważniejsze niż ich kontr argumenty.

Zaprasza serdecznie i miłej zabawy!